08/01/2014

Aquest segon curs de programa Tàndem té l’objectiu d’ampliar les activitats educatives encaminades a disminuir el distanciament entre l’aula i la recerca actual, i, sobretot, de potenciar que el Tàndem s’implementi des del màxim nombre de matèries.

La clau per aconseguir-ho és la formació al professorat de l’Institut Apel·les Mestres. És per això que s’ha dissenyat un programa de formació del professorat amb cursos d’actualització científica, tant del Programa Professors i Ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera com un sobre nanotecnologies que organitza IrsiCaixa en el marc de les Jornades de professors de física i química que es va celebrar al CosmoCaixa els dies 7 i 8 de novembre, entre d’altres.

La innovació en el programa de formació del curs 2013-14 és la incorporació d’un curs sobre indagació titulat “Aprendre a partir de problemes, una estratègia didàctica motivadora”, dirigit a tot el professorat de l’Institut amb l’objectiu de fomentar tècniques inspirades en la metodologia científica en l’ensenyament. D’aquesta manera, es pretén potenciar la transversalitat del projecte Tàndem a la major part de matèries, i principalment a través del crèdit de síntesis a 1r, 2n i 3r d’ESO i del crèdit de recerca de 4rt d’ESO. El curs, que està coordinat pel professor Marcel Costa, professor associat de l'àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals de la UAB, es complementa amb la tasca que el Tàndem ja ve desenvolupant d’apropar l’actualitat científica a l’aula mitjançant metodologies basades en la indagació.

Més informació

Tàndem Institut Apel·les Mestres + IrsiCaixa + Parc Científic de Barcelona