30/11/2015

Aquesta darrera setmana, de la mà del Museu Nacional d'Art de Catalunya, l’escola Miquel Bleach ha rebut la visita de Philip Yenawine, membre cofundador de la metodologia visual thinking strategies (VTS), la qual s’empra en diferents grups classe del centre.

Aquest ha pronunciat una  conferència amb els docents de l’escola que s’estan formant en aquesta metodologia, com també amb  responsables d’institucions educatives i del món de l’art. A continuació ha estat entrevistat per l’alumnat de 6è. L’alumnat amb la metodologia del VTS, aprèn a través de l’observació de l’art mitjançant estratègies de pensament crític. Els docents de l’escola formulen una sèrie de preguntes obertes per iniciar l’observació i l’anàlisi, encetar el diàleg, promoure el debat i estimular la creació de relats, a partir de les  pròpies reflexions, l’intercanvi d’experiències i coneixements entre iguals i la recerca col·lectiva. Els mestres utilitzen  les preguntes obertes següents:

  • What’s going on in this picture? (Què està passant en aquesta imatge?)
  • What do you see that makes you say that? (Què veus que et fa dir això?)
  • What more can we find?(Què més hi podem trobar?)

Més informació

Escola Miquel Bleach + MNAC