01/05/2017

Els alumnes del Tàndem Escola Ramon Llull + Teatre Nacional de Catalunya han posat en escena el seu treball sobre el concepte de la por.

Durant diferents sessions, els estudiants de 5è i 6è de primària han participat creativament en dinàmiques construïdes al voltant d’allò que associen amb els seus temors. Els objectius són adquirir llenguatge emocional, reconèixer les pròpies pors, desenvolupar l’empatia amb els altres, enriquir el vocabulari i treure el valor positiu de la por: acceptar-la, reconèixer-la i també aprendre’n d’ella. Així, l’expressivitat funciona com a eina per desenvolupar la seva capacitat creativa i prepara un marc favorable per a l’aprenentatge de qualsevol altra matèria.

Les dinàmiques van començar com a visualització amb música: el docent explica una història en primera persona i els alumnes van representant, com si fossin actors, tota la narració. L’exercici permet treballar les emocions i l’expressió corporal.

El següent pas va ser un treball de plàstica. A partir de les emocions sorgides, els alumnes van pintar les seves pors, tot configurant una sèrie de murals, on totes les obres es relacionen i complementen, i que ara trobem penjats als passadissos de l’escola.

Finalment, fruït de diverses xerrades on es tractava el vocabulari de la por i s’analitzava el text de La Cantània, els alumnes han escenificat els conceptes que han sorgit en aquest procés creatiu.

Més informació

Escola Ramon Llull + Teatre Nacional de Catalunya
La por als treballs de plàstica dels alumnes de 5è i 6è de l'Escola Ramon Llull