El Consell Assessor de les Escoles Tàndem té l’objectiu d’enriquir el projecte amb les aportacions, suggeriments i crítiques dels membres que en formen part.

Format per professionals de prestigi amb passió per l’ensenyament i un alt grau d’exigència:

  • Roser Salavert
  • Salvador Cardús
  • Gregorio Luri
  • Teresa Sordé

mg_96301-150x150.jpg
Roser Salavert 

Dra. en gestió Educativa i Tecnologia per la Universitat Amherts de Massachussetts. Educadora i líder en gestió de canvi, amb un extens historial de millora del rendiment escolar i el desenvolupament de programes innovadors per alumnes nouvinguts. En els darrers set anys ha ocupat el càrrec de directora general d’escoles públiques de la zona oest de Manhattan a Nova York -durant el 2010, des d’aquesta posició, va dissenyar la proposta per a set escoles ‘magnet’ al districte tres, que va resultar en una subvenció federal de més de $12 milions- Recentment, s’ha dedicat a la docència universitària formant mestres i directors de centres escolars. Ha publicat nombro­sos articles i ha participat en diverses conferències i seminaris internacionals.

 


mg_9624-150x150.jpg
Salvador Cardús

Sociòleg, periodista, escriptor, i doctor en Ciències Econòmiques (1981). Ha estat Fellow Visiting del Fitzwilliam College de la Universitat de Cambridge el 1993 i Visiting Research de l’Institute for European Studies de la Universitat de Cornell (EUA) el 2005 i del Queen Mary College a la Universitat de Londres el 2006. Actualment és professor titular de Sociologia a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la que ha estat degà entre 2009 i 2011. El setembre del 2008 va ingressar a la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) amb el discurs “Tres metàfores per pensar un país amb futur”.  Ha escrit diversos llibres, entre ells “Ben educats” (La Campana, 2003).

 


mg_9653-150x150.jpg
Gregorio Luri

Mestre, llicenciat en Ciències de l’Educació amb Premi Fi de Carrera i Doctor en Filosofia, amb Premi Extraordinari de Doctorat. Ha treballat en tots els nivells de l’ensenyament, des de Primària a la Universitat. Consultor Pedagògic, és autor de diversos assajos filosòfics i pedagògics, entre els que destaquen “L’escola contra el món” (La Campana, 2008) i “Escola i Valors” (Editorial Barcino, 2012). És col·laborador habitual del diari ARA.

 

 

 


mg_9657-150x150.jpg
Teresa Sordé

Sociòloga i investigadora Ramon y Cajal del Grup d’Estudis d’Immigració i Minories Ètniques, del Dept. Sociologia de la UAB i investigadora del centre de recerca CREA del Parc Científic de Barcelona (UB). Dra. en Sociologia per la UB (2004), i Harvard University (2007), ambdues tesis doctorals centrades específicament en la inclusió del poble gitano. També ha desenvolupat activitats en l’estudi de les polítiques afirmatives que poden contribuir a superar la situació d’exclusió de les minories ètniques. Destaca la seva participació com una de les líders d’un dels projectes que conformen INCLUD-ED. Strategies for inclusion and social cohesión in Europe from education (FP6, Integrated Project, 2006-2011) finançat per la DG Research, Comissió Europea. Ha treballat amb Gary Orfield (director del Harvard Civil Rights Project i expert en Magnet Schools) i Amartya K. Sen (Premi Nobel d’economia 1998), entre altres. La seva recerca s’ha centrat en les àrees dels estudis culturals, les polítiques d’acció afirmativa i la superació del fracàs escolar de minories culturals.