19/12/2012

Conjuntament entre l'INS Apel·les Mestres i el Parc Científic de Barcelona (PCB), s'ha preparat una guia per a l’assignatura de biologia i geologia de 4rt d’ESO. Amb aquesta guia, els alumnes podran treballar els continguts de biologia d’aquest curs amb un enfocament diferent del que fins ara s'oferia als llibres de text.

Gràcies al Tàndem, els alumnes de l’institut seguiran aquesta guia per anar-se convertint en “experts en biotecnologia”. Aquesta eina proposa un seguit d’activitats a realitzar de manera individual, en grup i a nivell de tot el grup-classe. S'utilitzen diferents recursos multimèdia, la majoria dels quals es poden trobar a la web Xplore Health, un portal europeu educatiu que ha estat coordinat pel PCB.

La guia fomenta l’aprenentatge basat en la indagació (Inquiry Based Science Education), i parteix d’un encàrrec que els alumnes podran dur a terme al final de la seqüència d’activitats. L’encàrrec els ve donat des de la comunitat científica, qui els demana si poden contribuir a donar una imatge més justa de les biotecnologies, fent una acció de comunicació que difongui missatges diferents als que comuniquen habitualment alguns grups ecologistes.

Aquestes activitats s’han començat a impartir a finals de novembre, per part de dos professors del departament de ciències de l’institut, Fernando De Murga i Albert Poveda. Actualment s'està treballant el DNA i construint models moleculars. Aviat s’afegirà l’alumnat de visual i plàstica, que interpretaran la informació científica i faran models més artístics. Una vegada finalitzats s’exposaran.

Més informació

Tàndem Institut Apel·les Mestres + IrsiCaixa + Parc Científic de Barcelona